wrestling-gotvand
کشتی گتوند

مسابقات شهريورماه برگزار مي‌شود

دومين دوره رقابت‌هاي عمومي كشتي آزاد و فرنگي شهريورماه سال جاري برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، رقابت‌هاي كشتي آزاد روزهاي 7 و 8 شهريورماه و مسابقات کشتي فرنگي طي روزهاي 27 تا 29 شهريورماه برگزار خواهد شد.


اين مسابقات طي برنامه تنظيمي در دو مرحله رقابت‌هاي استاني و كشوري انجام مي‌شود.

 

برنامه برگزاری مسابقات در خرداد سالجاری مشخص شد.

از سوی هیئت کشتی خوزستان برنامه برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی عمومی انتخابی خوزستان که در تقویم صادره این هیئت و بر اساس زمان های اعلام شده مسابقات مختلف از سوی فدراسیون کشتی ؛ مشخص شده است به شرح ذیل اعلام شد .  

یادآور می شود این مسابقات بمنظور حضور تیم های خوزستان در پیکارهای لیگ های منطقه ای نوجوانان و جوانان و همچنین مسابقات جام استانهای برتر خواهد بود که با سنین جدید برگزار می گردد.

1-مسابقات کشتی آزاد عمومی بزرگسالان خوزستان روزهای 18 تا 19 خرداد .

2-مسابقات کشتی آزاد عمومی نوجوانان خوزستان روزهای 19 تا 20 خرداد .

3-مسابقات کشتی فرنگی عمومی نوجوانان خوزستان روزهای 21 تا 22 خرداد .

4-مسابقات کشتی آزاد عمومی جوانان خوزستان روزهای 27 تا 28 خرداد .

5-مسابقات کشتی فرنگی عمومی جوانان خوزستان روزهای 28 تا 29 خرداد .

الف: کلیه مسابقات به میزبانی خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار خواهد شد .

ب:در رده سنی نوجوانان متولدین سالهای 11 /10/75 لغایت 10/10/77 و یکسال کوچکتر می توانند  شرکت نمایند .

ج: رده سنی جوانان نیز شامل متولدین سالهای 11/10/72 لغایت 10/10/75 و یکسال کوچکتر می باشد .

اعلام شرایط برگزاری مسابقات .
 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان و بمنظور مشخص شدن 20 سهمیه در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون کشتی در مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ، رقابتهای کشتی فرنگی عمومی بزرگسالان انتخابی خوزستان روزهای 28 و 29 فروردین ماه با شرایط ذیل در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار خواهد شد .
1-وزن کشی کلیه اوزان (55-60-66-74-84-96-120) از ساعت 18 الی 19 روز چهارشنبه 28 فروردین با دو کیلوگرم ارفاق در هر وزن و آغاز مسابقات از صبح روز بعد خواهد بود .
2-مسابقات به صورت عمومی بوده و کلیه کشتی گیران شهرستانها که نتوانسته اند سهمیه حضور در رقابتهای مرحله اول انتخابی تیم ملی را کسب نمایند ، می توانند در مسابقات انتخابی عمومی خوزستان شرکت نمایند .
3-کلیه کشتی گیران رده های سنی بزرگسالان و جوانان حق شرکت در مسابقات را دارند .ضمن اینکه کشتی گیرانیکه هم اکنون در رده سنی نوجوانان قرار دارند نمی توانند در مسابقات شرکت نمایند.
4-نفرات اول تا هشتم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در تهران (اسفند ماه 91)به صورت مستقیم در رقابتهای مرحله دوم انتخابی تیم ملی شرکت می نمایند .
5-نفرات نهم و دهم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در تهران (اسفندماه 91) نیز به صورت مستقیم در رقابتهای مرحله اول انتخابی تیم ملی شرکت می نمایند .
6-کلیه کشتی گیران میبایست شناسنامه یا مدرک شناسایی معتبر، کارت بیمه جدید و معرفینامه اداره ورزش یا هیئت کشتی شهرستان مربوطه را در هنگام وزن کشی اهمراه داشته باشند.
7-نفرات اول و دوم این مسابقات مستقیماٌ به مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی اعزام خواهند شد .برای انتخاب نفر سوم نیز یک کشتی بین نفرات سوم مشترک برگزار خواهد شد و نفر برنده به عضویت تیم خوزستان در خواهد آمد .
8-به غیر از وزن 120 کیلوگرم در مابقی اوزان نفرات اول تا سوم حقیقی به مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی اعزام خواهند شد . در وزن 120 کیلوگرم نیز بدلیل اینکه فقط نفرات اول و دوم اعزام خواهند شد ، یک کشتی بین نفرات سوم مشترک انجام و در صورت روبرو نشدن نفر برنده کشتی سوم مشترک با نفر دوم ، یک مسابقه انتخابی نیز بین نفر دوم و نفر برنده سوم مشترک برگزار خواهد شد .
 

 

برنامه کشتی فرنگی و آزاد نونهالان اعلام شد
برگزاری قهرمانی کشور و جام پهلوانک ها
از سوی حوزه مدیربت تیمهای ملی و امور فنی برنامه تیمهای کشتی فرنگی و آزاد نونهالان در سال 1392 اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این برنامه برگزاری چهارمرحله اردوی بستر سازی در نظر گرفته شده است و زمان در نظر گرفته شده برای مسابقات قهرمانی کشور مرداد ماه سالجاری است.
همچنین مسابقات عمومی با عنوان جام پهلوانک ها در آذرماه دربرنامه رده ای سنی نونهالان قرار گرفته است.
- این برنامه ها به شرح زیر است:
               برنامه سال 1392 کشتی فرنگی نونهالان کشور
مسابقات قهرمانی کشور
نونهالان - فرنگی
      استان داوطلب
23 ا 25/5/92
برگزاري اردوي بستر سازي
نونهالان - فرنگی
آ .شرقی - جلفا
11 تا 17/6/92
برگزاري اردوي بستر سازي
نونهالان - فرنگی
آ .شرقی - تبریز
16 تا 22/7/92
برگزاري اردوي بستر سازي
نونهالان - فرنگی
آ .شرقی - جلفا
14 تا 20/8/92
برگزاری مسابقات عمومی (جام پهلوانک ها)
نونهالان - فرنگی
استان داوطلب
15 تا 18/9/92
برگزاري اردوي بستر سازي
نونهالان - فرنگی
مرکزی - اراک
1 تا 7/11/92
                                                 برنامه سال 1392 كشتي آزاد نونهالان کشور
تاریخ برگزاری
شرح فعالیت
10/5/92 لغایت 12/5/92
مسابقات قهرمانی کشور نونهالان
11/6/92 لغایت 17/6/92
برگزاری اردوی بستر سازی (آ.شرقی «شهرستان جلفا»)
16/7/92 لغایت 22/7/92
برگزاری اردوی بستر سازی (آ.شرقی «تبریز»)
14/8/92 لغایت 20/8/92
برگزاری اردوی بستر سازی (آ.شرقی «شهرستان جلفا»)
15/9/92 لغایت 18/9/92
مسابقات عمومی نونهالان کشور (جام پهلوانک ها)
1/11/92 لغایت 7/11/92
برگزاری اردوی بستر سازی (مرکزی «اراک»)
 

 

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ،رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان عمومی انتخابی خوزستان به پایان رسید .
بنابراین گزارش در این مسابقات که از روز چهارشنبه و با استقبال چشمگیر نوجوانان خوزستانی مواجه گردیده بود ، 181 کشتی گیر از 12 شهرستان بر روی 2 تشک باهم به مبارزه پرداختند. که در پایان در وزن 46 كيلوگرم ستار پازيار به مقام سوم دست پيدا كرد و در وزن 76 و100 كيلو گرم به ترتيب علي اسدي و مجيد اسدزاده به مقام چهارم بسنده كردند و اما در وزن 85 كيلوگرم امين ميرزازاده با اقتدار كامل به فينال راه پيدا كرد ولي متاسفانه با مصدوميت مواجه شد و قادر به ادامه مسابقه نشد.

چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 8:0 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان عمومی استان خوزستان بمنظور تعیین 20 سهمیه خوزستان جهت شرکت در مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی در این رده سنی از چهارشنبه 7 فروردین ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز آغاز  می شود. در این رقابت ها که به مدت دو روز برگزار خواهد شد نفرات اعزامی تیم کشتی گتوند به شرح زیر است.

1- ستار پازیار   2- مهران امامی  3- ابوذر رئیسی 4- محمد منصورزاده 
5- علی اسدی پور 6- علی یوسفی7- امین میرزازاده  8- مجید اسدزاده   
مربیان: یوسف محمدی- ابراهیم رئیسی
سرپرست: حجت بهرام زاده
 
 
 
 
 

پس از استراحتی دو روزه (یکم و دوم فروردین) فعالیتهای اداری و ورزشی هیئت کشتی خوزستان در سال 1392 شروع خواهد شد .
مسابقات روزهای 7 تا 9 فروردین برگزارمی شود .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان و پس از یک وقفه 2 روزه (یکم و دوم فروردین) در روند امور اجرایی هیئت کشتی خوزستان ، رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان عمومی استان خوزستان بمنظور تعیین 20 سهمیه خوزستان جهت شرکت در مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی در این رده سنی به شرح ذیل برگزار خواهد شد .
1-وزن کشی اوزان 42 ، 46 ،50 ، 54 و 58 کیلوگرم از ساعت 17 الی 17/30 روز چهارشنبه 7 فروردین ماه 1392 با یک کیلوگرم ارفاق و شروع مسابقات از صبح روز بعد .
2-وزن کشی اوزان 63 ، 69 ، 76 ، 85 و 100 کیلوگرم از ساعت 15/30 الی 16 روز پنجشنبه 8 فروردین ماه 1392 با یک کیلوگرم ارفاق و شروع مسابقات از صبح روز بعد .
3-مسابقات در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار خواهد شد .
4-مسابقات به صورت عمومی بوده و کلیه کشتی گیران شهرستانها که نتوانسته اند سهیه حضور در رقابتهای مرحله اول انتخابی تیم ملی را کسب نمایند ، می توانند در مسابقات عمومی نوجوانان خوزستان شرکت نمایند .
5-با توجه به محدودیت اسکان ، ورود کشتی گیران به محل برگزاری مسابقات بر اساس 5 وزن مربوطه خواهد بود .
6-کشتی گیران متولد 11 دی 74 تا 10 دی 76 حق شرکت در پیکارها را دارند . ضمن اینکه کشتی گیران یکسال کوچکتر نیز می توانند با ارائه گواهی محضری ولی و گواهی پزشکی در مسابقات حضور داشته باشند .
7-نفرات اول تا هشتم مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور در ماهشهر به صورت مستقیم در مرحله دوم رقابتهای انتخابی تیم ملی شرکت می نمایند .
8-نفرات نهم و دهم مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور در ماهشهر نیز به صورت مستقیم در مرحله اول انتخابی تیم ملی که طی روزهای 18 تا 20 فروردین در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار خواهد شد ، حضور خواهند داشت .
9-مدارک شامل شناسنامه عکسدار غیر مخدوش ، کارت بیمه ورزشی معتبر، گواهی تحصیلی عکسدار جدید ،معرفینامه کتبی هیئت کشتی شهرستان مربوطه ، کلیه کشتی گیران قبل از متولد یکم فرودین ماه 92 می بایست با شناسنامه عکسدار در مسابقات شرکت نمایند .
10-نفرات اول این مسابقات مستقیماٌ به رقابتهای مرحله اول انتخابی تیم ملی اعزام خواهند شد . سایر اعضاء نیز با انجام کشتی بین نفرات سوم مشترک و در صورت روبرو نشدن نفرات برنده کشتی سوم مشترک با نفر دوم همان وزن، یک مسابقه نیز با نفر دوم جهت انتخاب و حضور در مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد  .
 

 

چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 7:34 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

 

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید

جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد

     

سال هاست مكمل هاي تغذيه اي گوناگوني براي تأثير استفاده از آنها بر پاسخ هاي فيزيولوژيكي به تمرين وافزايش سازگاري با تمرين ارائه شده است.

تحقيقات تا به حال نشان داده اند بسياري از اين مكمل ها تأثيري بر عملكرد افراد نداشته اند، ولي ثابت شده مكمل كراتين يكي از مؤثرترين مكمل هاي تغذيه اي موجود براي ورزشكاران است. از هر 4 ورزشكار صاحب مدال در بازي هاي المپيك 1996 آتلانتا، 3نفر از مكمل كراتين استفاده كردند. با وجود اين، سازمان هاي بين المللي ورزشي، كراتين را به عنوان مادة شيميايي غيرقانوني معرفي نكرده اند.  ورزشكاران از اين ماده براي پرورش عضلات خود استفاده مي كنند. ادعا شده است كراتين قدرت عضلاني را افزايش مي دهد و با به تعويق انداختن خستگي، ورزشكار را قادر مي سازد تا سخت تر و شديدتر تمرين كرده و سازگاري هايي فراتر از ظرفيت طبيعي عضلات خود كسب كند. در تحقيقات انجام شده، آثار نيروزايي كراتين مثل افزايش وجود كراتين، مقادير زياد فسفوكراتين در شروع تمرين، افزايش دوباره سازي فسفوكراتين در دوره هاي بازيافت در فعاليت هاي تناوبي و در نتيجه افزايش كار، توان و قدرت گزارش شده است.

در تحقیقی که بر روی کشتی گیران بزرگسال در کشورمان صورت گرفت :در اثر مصرف مكمل كراتين، عملكرد سرعتي کشتی گیران در همة دوهاي سرعتي ۲۰، ۴۰، ۶۰ و ۱۰۰ متر بهبود یافت.  همچنین در اين پژوهش مشاهده شد كه به دنبال مصرف كوتاه مدت مكمل كراتين، عملكرد استقامتي افراد در آزمون سرعتي تناوبي كه متشكل از 30 دو 5 ثانيه اي با 10 ثانيه استراحت بود، تا حدی بهبود يافت.

باتوجه به تأثير مثبت مصرف مكمل كراتين بر عملكردهاي سرعت و قدرت و با در نظر گرفتن اين نكته كه اين ماده به عنوان مادة غيرمجاز شناخته نشده است، به مربيان و ورزشكاران و مسئولان تغذية تيم هاي ورزشي پيشنهاد مي شود اين ماده را با احتياط در رژيم غذايي ورزشكاران بگنجانند.

 

منبع: تأثير مصرف كوتاه مدت مكمل كراتين بر عملكردهاي سرعتي و قدرت عضلاني كشتي گيران(عباسعلی گائینی۱۳۸۸) و وبلاگ کشتی و علم کشتی

 


 

کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان / اندیمشک:

نتایج انفرادی  سه وزن دوم و تیمی مسابقات.
به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، دقایقی پیش رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی خوزستان که از صبح روز دوشنبه 30 بهمن ماه در اندیمشک برگزار گردیده بود با قهرمانی تیم هیئت کشتی اندیمشک الف به پایان رسید و تیمهای الوار گرمسیری و هیئت کشتی بهبهان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند .
نتایج انفرادی مسابقات :
84 کیلوگرم :1-محمد رسولی (اندیمشک الف) 2-مهدی حویزی (دزفول)3-رضا افروخته (زیدون) و منصور سلامت خزان (سوسنگرد).
96 کیلوگرم:1-رضا زیدوند(اندیمشک الف)2-ایمان بهرام سری (اهواز)3-میلاد فولادی (گتوند) و علی میرآلی (الوار گرمسیری).
120 کیلوگرم:1-مهدی عسکری زاده(دهدز)2-مسعود نعمت چکانی (اندیمشک الف)3-رضا باجوروند(شوشتر) و مسعود برزگر (بهبهان).
 
کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان / اندیمشک:

کشتی گیران برتر چهار وزن اول مشخص شدند .
 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، رقابتهای چهار وزن اول مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان در اندیمشک به پایان رسید که در انتها این نتایج به دست آمد .

55 کیلوگرم:1-علی اطرافچی (اندیمشک الف)2-بهروز ملکی زاده (الوار گرمسیری)3- ابراهیم ترنج (شوش) و محمد دامن خشک (اندیمشک ب).

60 کیلوگرم:1- ولی علیزاده (الوار گرمسیری)2-اردیس تختی (اندیمشک الف)3-سعید غیبی پور(گتوند) و سجاد بنادری(بهبهان).

66 کیلوگرم:1-امین سوری(اندیمشک الف)2-عبدالکریم آلبوغبیش(آبادان)3-سیدمرتضی انوشه (بهبهان) و علی اکبر قلی کیانی (الوار گرمسیری).

74 کیلوگرم:1-سجاد کشاورزی (الوار گرمسیری)2- وحید بابایی جعفری(اندیمشک الف).3-فرشاد رستمی کیا(اندیمشک ب) و محسن زیرک (اندیمشک ج).

گتوند با اقتدار قهرمان مسابقات چند جانبه شد.

              

مسابقات چند جانبه کشتی فرنگی نونهالان به مناسبت دهه فجر به میزبانی شهرستان گتوند با شرکت 76 کشتی گیر از چهار تیم باشگاه دز دزفول، باشگاه شهید ناقوسی شوش، باشگاه تختی شوش و شهرستان گتوند در یک شب متوالی از 27/11/1391 لغایت همانروز طی 5 دور و با انجام 82 کشتی در شهرستان گتوند برگزار گردید و نتایج آن بشرح زیر میباشد.
 
اوزان
مقام اول
مقام دوم
مقام سوم
32
محمد حسیوند دزفول
مهدی اسکندری  گتوند
حامد هویزاوی شوش تختی
محمدالیاسی شوش تختی
35
کامران حسیوند دزفول
فرهاد رکاب شوش ناقوسی
یوسف بخشی   دزفول
قاسم داودی شوش ناقوسی
38
مصطفی کاید    دزفول
اصغر حسیوند    دزفول
محمدناقوسی شوش ناقوسی
عباس چنانی شوش تختی
42
اکبر حسیوند دزفول
علی حسین لرستانی گتوند
محمد بیرانوند شوش تختی
مصطفی حسیوند دزفول
47
مهرداد دیناروند تختی
علی ناقوسی شوش ناقوسی
حسین حاجی وند دزفول
علی زاده محمد گتوند
53
سینا زیستی نژاد دزفول
مرتضی داودی شوش ناقوسی
سعید اسدنژاد  گتوند
محمد شوهانی شوش تختی
59
ابوذر رئیسی   گتوند
محمد چعب   شوش تختی
رضا گله بدیل گتوند
سهراب حاجی وند دزفول
66
اشکان درویشی گتوند
کیارش رحمانی پور گتوند
محمدحیدری شوش تختی
علی پاپی زاده   گتوند
73
حمیدرضاابراهیمی گتوند
اهوراچراغ   شوش ناقوسی
علی خسرج شوش تحتی
احمد احمدی شوش تختی
85
امین میرزازاده   گتوند
علی چیره شوش ناقوسی
امین فلاحتی    شوش تختی
علی شهریوند شوش تختی
 
نتایج تیمی :     
شهرستان
امتیاز
مقام
گتوند
89
اول
شوش تختی
76
دوم
شوش ناقوسی
67
سوم
دزفول
66
چهارم
 
 براي مشاهده تمامي عكس ها به ادامه مطب مراجعه فرماييد.


ادامه مطلب ...

 

یک دوره مسابقات چند جانبه کشتی فرنگی نونهالان بین تیم های برتر استان خوزستان به مناسبت دهه فجر به میزبانی شهرستان گتوند برگزار می گردد .

زمان مسابقات : روز جمعه 27/11/1391  
 صبح ساعت :9     بعدازظهر ساعت : 16
مکان برگزاری مسابقات: استادیوم ورزشی جهان پهلوان تختی شهرستان گتوند

مسابقات انتخابی مجدد نفرات دعوت شده در اردوی فرنگی نوجوانان خوزستان برای مسابقات کشوری روز جمعه 1391/10/29 در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد که علی اسدی پور تنها نماینده شهرستان گتوند در این اردو با شکست برابر حریف خود از شهرستان شوش نتوانست به عضویت تیم خوزستان درآید.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، بمنظور شرکت در اردو و در صورت صلاحدید مربیان ، انتخابی مجدد تیم های کشتی فرنگی نوجوانان خوزستان در رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور که روزهای 4 تا 6 بهمن ماه در شهرستان ماهشهر برگزار خواهد شد، علی اسدی پور کشتی گیر وزن 76 کیلوگرم شهرستان گتوند به این اردو دعوت شده است.

1-آغاز اردو ساعت 14 روز پنجشنبه 28 دی ماه و پایان اردو بعدازظهر روز جمعه 29 دی خواهد بود .

2-کلیه نفرات اول تا سوم مشترک رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی خوزستان که طی روزهای 6 تا 8 دی ماه در اهواز برگزار گردید ، به این اردو دعوت شده اند.

گفتنی است حجت بهرام زاده به عنوان مربی علی اسدی پور را در این اردو همراهی خواهد کرد.


پيوندها