wrestling-gotvand
کشتی گتوند

تبم های منتخب فرنگی نونهالان خوزستان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، اعضای تیم های منتخب کشتی فرنگی نونهالان خوزستان بمنظور حضور در هفتمین دوره جشنواره  کشور که طی روزهای 8 لغیات 10 اسفندماه در شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد،بشرح ذیل معرفی شدند.

بنابراین گزارش این نفرات میبایست ساعت 11 صبح روز دوشنبه 8 اسفندماه با در دست داشتن اصل شناسنامه - کارت بیمه ورزشی معتبر -گواهی تحصیلی عکسدار جدید - اصل پایان نامه پنجم ابتدایی و معرفینامه هیئت کشتی شهرستان مربوطه خود را به سرپرست مسابقات مستقر در اداره ورزش و جوانان خرمشهر معرفی نمایند .در پایان نامه یادآور گردیده که فقط نفرات ذکر شده میتوانند در مسابقات شرکت نمایند و از آوردن کشتی گیران اضافه جداٌ خودداری گردد.
32 کیلوگرم: پویا دادمرز(اهواز)عباس چنانی (شوش)حسین احمدی (شوش) مجتبی ساکی پور (صفی آباد) .
35 کیلوگرم: پویا ناصر پور (اندیمشک)آرش مرادی (اندیمشک)محمدهاشم زرین (رامهرمز)
داود محسنی نسب (بهبهان).
38 کیلوگرم: بهنام عبدولی (اندیمشک)مهدی محسن زاده (بهبهان)احمد بیرده (دزفول)  مصطفی کونانی (اندیمشک) .
42 کیلوگرم: امین قلاوند (اندیمشک)رضا کبیری (اندیمشک)فردین عبدولی (اندیمشک)  دانیال احمدی فر (شوش) .
47 کیلوگرم: افشین عبدولی (اندیمشک)حسین شیرمهد (دزفول)حامد کثیر(شوش) قاسم فضلی (شوش).
53 کیلوگرم: مهدی زیدوند (اندیمشک)رضا کریمی(شوش)کرامت عبدولی(اندیمشک) مهدی بیرده (دزفول).
59 کیلوگرم: حسین اسدی (ایذه)محمد شربی نیازی(اندیمشک)رضا مظفری(اندیمشک)  محمد منصورزاده(گتوند).
66 کیلوگرم: آرمان علیزاده عبدولی(اندیمشک)سجاد شعبانی (گتوند)سعید پویان نژاد(رامهرمز)  حمیدرضا صارم (ایذه).
73 کیلوگرم: علی اسدپور (گتوند)مهرداد دالوند(اندیمشک)حسین میر چناری(اندیمشک) حسین پاشایی (دزفول).
85 کیلوگرم: سهیل کهنسال(اندیمشک) امیرمحمد حیدری پور(شوش)مهدی رشنو(اندیمشک) امین میرزازاده
(گتوند).
مربیان :میرحسین قیطاسی ، فرزاد ایمانعلی زاده و مهرداد قلاوند(اندیمشک)فرشید کفایی زاده(اهواز)بهنام یاوری(رامهرمز)عزت ناقوسی و امیر بنی تمیم (شوش)مصیب مرادی(ایذه)روح اله دهملایی(بهبهان)حبیب کاکاحاجی(دزفول) و یک نفر به انتخاب هیئت کشتی گتوند .

خوردن نوشابه موجب بالا رفتن فشار و قند خون و ابتلا به چاقی، از بین رفتن کلسیم، تحریک مغز، و افزایش متابولیسم بدن می شود.

-۱۰ دقیقه بعد از خوردن یک نوشابه

۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

ـ ۲۰ دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

ـ ۴۰ دقیقه بعد 

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌ چشمتان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز ،حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

ـ ۴۵ دقیقه بعد 

ترشح دوپامین افزایش می یابد و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئیــن به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.

ـ ۶۰ دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش می یابد. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، موجب دفع هرچه بیشتر کلسیم از طریق ادرار می‌شوند.

ـ مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

ـ … و بالاخره

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال.

حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید، آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. به طوری که تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

       

مسابقات انتخابی کشتی فرنگی نونهالان استان خوزستان که به منظور شرکت در هفتمین جشنواره نونهالان کشور در شهرستان شوش دانیال برگزار شد، کشتیگیران گتوند توانستند در چهار وزن سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کنند. در این مسابقات که از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۰ برگزار شد در وزن ۷۳ کیلوگرم علی اسدی پور با شکست تمامی حریفان خود به مقام قهرمانی دست یافت. در ۶۶ کیلوگرم سجاد شعبانی در فینال کشتی را به حریفی از اندیمشک واگذار کرد و نایب قهرمان شد. در وزن ۵۹ کیلوگرم محمد منصورزاده و در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز امین میرزازاده به مقام سوم دست یافتند و جواز شرکت در جشنواره نونهالان کشور که در ۸ الی ۱۰ اسفند در شهرستان خرمشهر برگزار می گردد را کسب کردند. 

اهواز و شوش میزبان رقابتهای آزاد و فرنگی شدند .
شرایط برگزاری مسابقات اعلام شد.
 زمان و شرایط برگزاری رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی انتخابی نونهالان استان بمنظور حضور در هفتمین دوره جشنواره کشور اعلام شد .
به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، مسابقات انتخابی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان خوزستان به ترتیب در شهرستانهای اهواز و شوش و با شرایط ذیل برگزار خواهد شد .
 1-مسابقات در اوزان 29 تا 32 -35- 38 - 42 -47 - 53 - 59 - 66 - 73 و 85 کیلو با یک کیلوگرم ارفاق در هر وزن انجام می شود.

 2-کشتی گیران متولد 11 دی 75 لغایت 10 دی 77 حق شرکت در مسابقات را دارند .ضمن اینکه متولدین 11 دی 77 لغایت 10 دی 78 میتوانند با ارائه گواهی پزشکی و گواهی محضری ولی در مسابقات شرکت نمایند .
 3-مدارک شامل شناسنامه غیر مخدوش - کارت بیمه ورزشی معتبر - اصل پایان نامه پنجم ابتدایی - اصل گواهی تحصیلی عکسدار - معرفینامه هیئت کشتی استان مربوطه - رضایتنامه ولی .
4-مسابقات کشتی آزاد طی روزهای 24 لغایت 26 بهمن ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز(محل اسکان هتل ورزش) برگزار خواهد شد.وزن کشی 5 وزن اول (29 تا 32 - 35 -38 -42 -47 )از ساعت 17 الی 17/30 روز دوشنبه 24 بهمن ماه و مسابقات روز بعد انجام و وزن کشی 5 وزن دوم (53 -59 -66 -73 - 85)از ساعت 16 الی 16/30 روز سه شنبه 25 بهمن ماه و مسابقات صبح روز بعد انجام می شود.
5-مسابقات کشتی فرنگی طی روزهای 26 لغایت 28 بهمن ماه در شهرستان شوش برگزار خواهد شد.وزن کشی 5 وزن اول (29 تا 32 - 35 -38 -42 -47 )از ساعت 17 الی 17/30 روز چهارشنبه 26 بهمن ماه و مسابقات روز بعد انجام و وزن کشی 5 وزن دوم (53 -59 -66 -73 - 85)از ساعت 16 الی 16/30 روز پنجشنبه 27 بهمن ماه و مسابقات صبح روز بعد انجام می شود.
6-هر شهرستان حداکثر می تواند با یک تیم در مسابقات شرکت نماید . ضمن اینکه تیمها نمی توانند از کشتی گیران غیر بومی استفاده نمایند .
7-مسابقات بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) برگزار خواهد شد .

 

شرایط و نحوه برگزاری مسابقات اعلام شد.

میزبانی به خرمشهر رسید.

 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، هفتمین دوره جشنواره کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشور طی روزهای 8 تا 10 اسفندماه در خرمشهر برگزار خواهد شد .

بنابراین گزارش این دروه از مسابقات با حضور تیم های مطرح  و شاخص کشوردر این رده سنی برگزار خواهد شد .

شرایط برگزاری مسابقات :  

1-مسابقات در اوزان 29 تا 32 -35- 38 - 42 -47 - 53 - 59 - 66 - 73 و 85 کیلوگ با یک کیلوگرم ارفاق در هر وزن انجام می شود.

2-کشتی گیران متولد 11 دی 75 لغایت 10 دی 77 حق شرکت در مسابقات را دارند .ضمن اینکه متولدین 11 دی 77 لغایت 10 دی 78 میتوانند با ارائه گواهی پزشکی و گواهی محضری ولی در مسابقات شرکت نمایند .

3-مدارک شامل شناسنامه غیر مخدوش - کارت بیمه ورزشی معتبر - اصل پایان نامه پنجم ابتدایی - اصل گواهی تحصیلی عکسدار - معرفینامه هیئت کشتی استان مربوطه - رضایتنامه ولی .

4-مسابقات در هر دو رشته آزاد و فرنگی طی روزهای 8 تا 10 اسفندماه در شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد .ضمناٌ وزن کشی هر  دو رشته از ساعت 17 الی 18 روز دوشنبه 8 اسفندماه با  یک کیلوگرم ارفاق برگزار خواهد شد .

5-کلیه هزینه های تغذیه و اسکان تیم های شرکت کننده از شام روز دوشنبه 8 اسفندماه تا شام روز چهارشنبه 10 اسفندماه بعهده میزبان میباشد.

6-مسابقات در رشته فرنگی با شرکت تیمهای فارس - تهران - مازندران - چهارمحال بختیاری - کردستان - گیلان - اردبیل و چهار تیم از استان خوزستان برگزار خواهد شد .

7-رقابتها درکشتی آزاد با حضور تیمهای تهران -مازندران - شهریار - گیلان -آذبایجان شرقی - کردستان - کرمانشاه و4 تیم از استان خوزستان انجام خواهد شد .

8-مسابقات بر اساس آخرین مقررات فدراسیون جهانی کشتی برگزار میگردد .

9-به نفرات اول تا سوم حکم و مدال و جوائز نقدی و همچنین به تیمهای اول تا سوم حکم و کاپ قهرمانی اهداء می گردد .

      

     ازراست: عرفان نصیری، مهدی اسکندری، علی زاده محمد

مسابقات کشتی فرنگی چهار جانبه دهه فجر گرامیداشت شهدای چراغ چشم در دزفول با شرکت تیمهایی از دزفول، اندیمشک، گتوند و شوش در رده خردسالان و نونهالان برگزار گردید که در پایان در تیم کشتی گتوند در رده خردسالان مهدی اسکندری در وزن ۳۰ کیلوگرم مدال طلا، عرفان نصیری در ۴۶ کیلوگرم مدال نقره و علی زاده محمد در ۴۶ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند. در پایان نیز تیم گتوند به عنوان تیم نمونه اخلاق این دوره از مسابقات شناخته شد.

 در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان که در شیراز به مدت دو روز برگزار شد علی یوسفی کیا که در وزن 74 کیلوگرم در خدمت تیم خوزستان بود در پایان به مقام پنجم این دوره از مسابقات دست یافت. گفتنی است نفرات اول تا سوم این مسابقات جواز شرکت در مسابقات بین المللی جام یادگار امام را کسب کردند.

 


                      

دور برگشت مسابقات لیگ کشتی نونهالان خوزستان در تاریخ 28 و 29 دی ماه 1390 در شهرستان خرمشهر برگزار شد که در این مسابقات تیم کشتی گتوند با کسب مقام دوم گروه خود توانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند. در مرحله نیمه نهایی هیئت کشتی گتوند با تیم اول گروه مقابل یعنی اندیمشک مسابقه داد و با شکست برابر این تیم به دیدار رده بندی رفت و برای کسب مقام سوم مقابل تیم هیئت کشتی ایذه صف آرایی کرد که در این دیدار نتیجه 5-5 مساوی رقم خورد اما به دلیل ضربه فنی بیشتر تیم گتوند، این تیم توانست به مقام سوم دست یابد. همچنین علی اسدی پور و امین میرزازاده از بهترین های تیم گتوند در این مسابقات بودند که توانستند تمامی حریفان خود را شکست دهند و سهم بسزایی در این موفقیت ایفا کنند. لازم به ذکر است که این اولین مقام تیمی کشتی گتوند پس از سالهای طولانی در رشته فرنگی است که نویدبخش ظهور دوباره کشتی فرنگی گتوند در سطح استان و کشور می باشد. امید است با حمایت مسئولین شهرستان دوباره کشتی گتوند به روزهای اوج خود برگردد.  

                             

                                  سینا طالب وند             

مسابقات کشتی فرنگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 2 کشور به میزبانی دانشگاه تربیت معلم تهران در تاریخ 24/09/1390 برگزار گردید که در این مسابقات سینا طالب وند کشتیگیر گتوندی که برای دانشگاه تربیت معلم کشتی می گرفت توانست در وزن 60 کیلوگرم با غلبه بر حریفان به مقام قهرمانی دست یابد. همچنین تیم تربیت معلم در این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت.

در مسابقات منطقه یک کشور نیز علی یوسفی کیا دیگر کشتی گیر گتوندی که عضو تیم دانشگاه تهران می باشد توانست در وزن 84 کیلوگرم مقام قهرمانی را از آن خود کند. 

مسابقات کشتی پهلوانی استان خوزستان روز جمعه 16/10/1390 به میزبانی شهرستان شوشتر یرگزار گردید که در این مسابقات حجت بهرام زاده کشتیگیر گتوندی برای تیم شوشتر کشتی گرفت و توانست در وزن 90 کیلوگرم  مقام دوم و مدال نقره این دوره از مسابقات را از آن خود کند. 

        

آقای ابراهیم خواجه متولد 1/10/1354 دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی، وی از ابتدای ورود کشتی به شهرستان گتوند همچون دیگر علاقمندان، رو به رشته پهلوانی کشتی آورد. وی یکسال بعد در سال 1372 برای ادامه تحصیل به دانشسرا در شهرستان خرمشهر رفت و نتوانست به ورزش قهرمانی بپردازد. آقای خواجه یکی از کسانی است که تا جایی که توانسته به کشتی گتوند خدمت کرده است. او به همراه مربیان و دست اندر کاران کشتی گتوند در پی شکوفایی کشتی شهرستان دست از  تلاش برنمی دارند. آقای خواجه می گوید: آرزو دارم روزی بتوانیم جامی با نام استاد سید احمد کلانتر در سطح کشور برگزار کنیم تا بتوانیم ذره ای از خدمات ایشان را پاسخ دهیم.

جا دارد از آقای خواجه کمال تشکر را داشته باشیم که بدون هیچ ادعایی در پی خدمت به جوانان شهرمان تلاش می کنند و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان را از خداوند منان خواستاریم.   

از این قوانین 5 مورد به کشتی فرنگی و یک مورد نیز به کشتی آزاد اختصاص دارد
این قوانین در صورت تصویب در کنگره فیلا، از سال 2012 اجرایی می شود

فدراسیون بین المللی کشتی ( فیلا ) با ارسال بخشنامه ایی شامل 6 قانون پیشنهادی برای بررسی، آزمایش و اظهار نظر به فدراسیون ملی، یادآور شده است که این قوانین، در صورت تصویب در کنگره فیلا در خلال بازی های المپیک لندن،  از سال 2012 به طور رسمی به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد.

به گزارش سایت انستیتو بین المللی فدراسیون کشتی ایران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی امریکا، از 6 قانون پیشنهادی 5 بند اختصاص به کشتی فرنگی و یک بند دیگر نیز مربوط به کشتی آزاد است که درخلال رقابت های آزمایشی اخیر در لندن تست شده است.  

5 بند مربوط به کشتی فرنگی : 
  1- تمامی موارد مطرح شده در بندهای 47 ( شرایط خاک در خلال رقابت های کشتی) ، 48 ( (منطقه قرمز تشک) ، 49 ( خاک اجباری ) و بخش 9 کتاب مقررات، شامل ممنوعیت های کلی، فرار از فن ، فرار از تشک ، فنون خطا، ممنوعیت های خاص و عواملی که کشتی را از ادامه روند طبیعی باز می دارد، به مانند قبل همچنان پا بر جا هستند.
 2- کشتی با ایستادن سینه به سینه کشتی گیران و با سوت داور آغاز می شود و در طول مسابقه، داور وسط باید کشتی گیران را به تلاش و تماس برای اجرای فنون ترغیب کند( در این بند در خصوص شکل ایستادن، درگیر بودن دست ها یا اینکه دست ها در برابر حریف به صورتی باید قرار گیرند، توصیحی داده نشده است). 
3- در زمان اجرای قانون خاک اجباری، دست های کشتی گیر مجری باید روی شانه های کشتی گیر مدافع قرار گیرد و سپس با سوت داور فعالیت آغاز شود.
 4- موارد جریمه در شرایط نقض قانون به این شکل است که داور موظف است در بار اول با قطع کشتی، به طور دوستانه به کشتی گیر خاطی تذکر دهد ( این تذکر فقط به کشتی گیر داده می شود و داور نیازی نیست که به مربی وی نیز یادآوری کند) اما به دنبال تکرار خطا، باید اخطار و امتیاز جریمه به کشتی گیر خاطی تعلق گیرد.
5- در پایان کشتی 1:30 سرپا، اگر یکی از کشتی گیران موفق به کسب امتیاز شد دیگر نیازی نیست که حریف وی در خاک اجباری وی قرار گیرد و کشتی تا پایان وقت یعنی 2 دقیقه همچنان ادامه خواهد یافت، ( این تصمیم به آن خاطر است که 30 ثانیه خاک اجباری از روند رو به جلو و تهاجمی کشتی که امتیاز در بر داشته است، جلوگیری نکند.
 یک مورد مربوط به کشتی آزاد :
  6- در اجرای قانون قرعه کشی 2 توپ به رنگ آبی و 2 توپ به رنگ قرمز در جعبه مخصوص قرار داده شود، در نخستین تایمی که کشتی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید،  در قرعه کشی اول هر رنگی از توپ ها از جعبه خارج شد، به وسیله رییس تشک کنار گذاشته می شود تا در صورت احتمال انجام قرعه کشی در تایم بعدی، درصد شانس کشتی گیر بازنده دارنده دوبند به رنگ توپ در تایم قبلی افزایش یابد.
فیلا در بخشنامه ارسالی خود به فدراسیون های ملی ابراز امیدواری کرده است که قوانین پیشنهادی بتواند زمینه بالا رفتن کیفیت کشتی ها در سال 2012 را فراهم کند.

لازم به یادآوری است که فدراسیون های ملی موظف هستند قوانین پیشنهادی فیلا را در یک سری مسابقات داخلی مورد آزمایش قرار داده و نتایج آن را به فیلا ارسال کنند .

فیلا نیز با بررسی نکته نظرات ارسالی از سوی فدراسیون های ملی، نتایج را در کنگره فیلا در لندن مورد بررسی قرار داده و قوانین جدید برای اجرا در سال 2012 را تصویب خواهد کرد.

                                                     

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

هشت کشتی گیر و دو مربی خوزستانی به اردو دعوت شدند .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستانی ، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان جمهوری اسلامی ایران از صبح روز 3 دی ماه با حضور هشت کشتی گیر و دو مربی خوزستانی بشرح ذیل در سالن شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران تشکیل خواهد شد .

66 کیلوگرم :محسن زیرک و مهدی زیدوند(اندیمشک)پیام بویری (ایذه).

74 کیلوگرم :علی یوسفی کیا (گتوند).

84 کیلوگرم:محمد رسولی ، فرشاد رستمی کیا و رحیم کریم فر(اندیمشک).

96 کیلوگرم:سیدمصطفی صالحی زاده (بهبهان).

مربیان : حبیب کاکاحجی (دزفول) بابک کریم زاده(اهواز).

یادآور می شود این اردو تا 14 دی ماه ادامه دارد.

 

  

طی مسابقه دوستانه ای تیم های کشتی آزاد شوشتر و گتوند جهت آمادگی برای مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند. در این مسابقه که عصر روز جمعه 25/9/1390 در خانه کشتی شهرستان گتوند برگزار شد کشتیگیران خود را محک زدند. در پایان این مسابقه تیم کشتی شوشتر صاحب 15 پیروزی و تیم کشتی گتوند صاحب 9 پیروزی شدند. 

مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان منطقه شش کشور در تاریخ 21/9/1390 در شهرستان اندیمشک برگزار گردید. در این مسابقات که به مدت دو روز در هفت وزن برگزار شد در وزن 55 کیلوگرم سیروس امامی کشتیگیر گتوندی که در  تیم دانشگاه شوشتر عضویت داشت توانست با شکست حریفان خود راهی دیدار نهایی شود که در این دیدار پس از برد سه بر صفر حریف  خود در تایم نخست، در تایم دوم یک بر صفر و در تایم سوم یک بر یک نتیجه را به حریف واگذار کرد و به مدال نقره این وزن بسنده کرد.

پيوندها